استخوان قورباغه سینمایی قورباغه فیلمنامه

استخوان: قورباغه سینمایی قورباغه فیلمنامه مهران رجبی نیوشا ضیغمی برنامه ریزی مهران غفوریان

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی روحاني تحت‌فشار بوده، است و خواهد بود / محسن غرويان

با گزینش آیت ا… هاشمی شاهرودی به عنوان مدیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گمانه زنی ها راجع به ریاست و اعضای تازه مجمع به آخر رسید. با این همه، این پرسش در افکار عموم

روحاني تحت‌فشار بوده، است و خواهد بود / محسن غرويان

محسن غرويان : روحاني تحت فشار بوده، است و خواهد بود

عبارات مهم : سیاسی

با گزینش آیت ا… هاشمی شاهرودی به عنوان مدیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گمانه زنی ها راجع به ریاست و اعضای تازه مجمع به آخر رسید. با این همه، این پرسش در افکار عمومی وجود دارد که ایشان چگونه مشی اعتدالی آیت ا… هاشمی(ره) را در مجمع ادامه خواهند داد. از سوی دیگر، آقای روحانی کابینه خود را به مجلس معرفی کرده و مجلس در حال بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آقای روحانی است.

روحاني تحت‌فشار بوده، است و خواهد بود / محسن غرويان

به همین علت و جهت بررسی این دو عنوان با آیت ا… محسن غرویان گفت وگو کردیم. استاد حوزه علمیه قم اعتقاد است: «رویکرد آیت ا… هاشمی شاهرودی در مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه رویکرد آیت ا… هاشمی خواهد بود. آیت ا… هاشمی شاهرودی نیز تلاش خواهند کرد مجمع را به صورت فراجناحی و با در نظر گرفتن منافع کلی نظام مدیریت کنند. توصیه دیگر اینکه آیت ا… هاشمی شاهرودی نیز مورد اعتماد جریان های سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا هستند و جریان های سیاسی می توانند به آسانی با ایشان مراوده و ارتباط داشته باشند.

به نظر می رسد بااهمیت ترین نشانه مقام معظم رهبری از گزینش مدیر و اعضای تازه مجمع تشخیص مصلحت نظام، حفظ وحدت در کشور و بین جریان های سیاسی باشد.» آیت ا… غرویان همچنین اعتقاد است: «آقای روحانی تحت فشار بوده، است و خواهد بود و در این مساله هیچ شکی وجود ندارد. به نظر می رسد این مساله راجع به گزینش اعضای کابینه دوازدهم نیز وجود داشته و آقای روحانی نتوانسته به صورت فارغ البال افراد مورد نظر خود را جهت حضور در کابینه گزینش کند. آقای روحانی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون تحت فشار بوده ولی شکل و شیوه این فشارها در مقاطع متفاوت متفاوت بوده است.» در ادامه متن این گفت وگو را می خوانید.

با گزینش آیت ا… هاشمی شاهرودی به عنوان مدیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گمانه زنی ها راجع به ریاست و اعضای تازه مجمع به آخر رسید. با این همه، این پرسش در افکار عموم

دیدگاه شما راجع به گزینش آیت ا… هاشمی شاهرودی به عنوان مدیر مجمع تشخیص مصلحت نظام چیست؟

آیت ا… هاشمی شاهرودی در طول حیات سیاسی خود همواره صورت معتدلی بوده اند و به همین علت نیز مورد احترام همه جریان های سیاسی قرار دارند. از سوی دیگر، ایشان یکی از یاران نزدیک مقام معظم رهبری هستند که در سمت های مختلفی مانند مدیر قوه قضائیه در گذشته فعالیت کرده و کارنامه موفقی نیز از خود برجای گذاشته اند. بدون شک مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از ارکان مهم نظام است که از اهمیت بسیار زیادی در تصمیم گیری های کلان کشور برخوردار هست. در سال های گذشته ریاست مجمع برعهده آیت ا… هاشمی(ره) بود که با مدیریت و مشی اعتدالی که در پیش گرفته بودند مجمع را به یک نهاد فراجناحی و سازنده تبدیل کرده بودند، به شکلی که شخصیت های متفاوت سیاسی از طیف های متفاوت در آن حضور داشتند و راجع به پرسشها کلی کشور مشورت و گفت وگو می کردند.

در نتیجه مجمع تشخیص مصلحت نظام یک رویکرد اعتدالی در پیش گرفته بود که به منافع کلی نظام توجه می کرد. به نظر من مقام معظم رهبری با درایت و دوراندیشی با گزینش آیت ا… هاشمی شاهرودی که شخصیتی معتدل هستند، تلاش کردند رویکرد آیت ا… هاشمی در مجمع حفظ شود و مجمع همچنان مشی اعتدالی خود را حفظ کند. توصیه دیگر اینکه آیت ا… هاشمی شاهرودی یکی از اشخاص مورد اعتماد مقام معظم رهبری هستند. بنده خاطره ای را به خاطر دارم که در یک جلسه که مقام معظم رهبری و آیت ا… هاشمی شاهرودی حضور داشتند مقام معظم رهبری خطاب به ایشان عنوان کردند بنده هنگامی که شما را از نزدیک می بینم احساس خشنودی و طراوت می کنم. این مساله نشان می دهد رابطه مقام معظم رهبری با آیت ا… شاهرودی صمیمی و نزدیک است.

روحاني تحت‌فشار بوده، است و خواهد بود / محسن غرويان

رویکرد اعتدالی آیت ا… هاشمی در مجمع دارای چه شاخصه هایی بود؟ آیت ا… هاشمی شاهرودی چگونه می توانند مشی اعتدالی آیت ا… هاشمی را ادامه بدهند؟

آیت ا… هاشمی دارای شخصیتی چندوجهی بودند و مورد اعتماد همه جریان های سیاسی و بزرگان نظام بودند. توصیه دیگر اینکه آیت ا… هاشمی سابقه فعالیت سیاسی بیش از نیم قرن را داشتند و به همین علت فضای سیاسی کشور عزیزمان ایران را به خوبی می شناختند و با شاخصه های آن آشنا بودند. در مجمع تشخیص مصلحت نظام افراد مختلفی از طیف های متفاوت سیاسی حضور دارند و به همین علت نیز اختلاف سلیقه و تضارب آرا در این نهاد حکومتی به صورت منطقی وجود داشت. با این همه، همه اعضا به نظر اعتدالی آیت ا… هاشمی اعتقاد داشتند و به همین علت یک فضای معتدل و سازنده در دوران مدیریت آیت ا… هاشمی در مجمع حاکم بود. آیت ا… هاشمی به خوبی سخنان موافق و مخالف را گوش می کردند و با حکمت و دوراندیشی جلسات مجمع را مدیریت می کردند. ایشان همواره شخصیتی فراجناحی بودند و با هر دو جریان سیاسی کشور اعم از اصلاح طلب و اصولگرا مراوده و ارتباط داشتند. در نتیجه آیت ا… هاشمی در شیوه مدیریت خود دغدغه های جریان های سیاسی را لحاظ می کردند و اجازه نمی دادند فضای کلی مجمع به سمت یک جریان سیاسی خاص میل به پیدا کند.

به نظر من رویکرد آیت ا… هاشمی شاهرودی در مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه رویکرد آیت ا… هاشمی خواهد بود. آیت ا… هاشمی شاهرودی نیز تلاش خواهند کرد مجمع را به صورت فراجناحی و با در نظر گرفتن منافع کلی نظام مدیریت کنند. توصیه دیگر اینکه آیت ا… هاشمی شاهرودی نیز مورد اعتماد جریان های سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا هستند و جریان های سیاسی می توانند به آسانی با ایشان مراوده و ارتباط داشته باشند. به نظر می رسد بااهمیت ترین نشانه مقام معظم رهبری از گزینش مدیر و اعضای تازه مجمع تشخیص مصلحت نظام حفظ وحدت در کشور و بین جریان های سیاسی باشد.

با گزینش آیت ا… هاشمی شاهرودی به عنوان مدیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گمانه زنی ها راجع به ریاست و اعضای تازه مجمع به آخر رسید. با این همه، این پرسش در افکار عموم

در بین اعضای تازه مجمع تشخیص مصلحت نظام، نام دو کاندیدای اصولگرای انتخابات ریاست جمهوری یعنی محمدباقر قالیباف و سیدابراهیم رئیسی نیز دیده می شود. حضور قالیباف و رئیسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام را چگونه ارزیابی می کنید؟

آقای قالیباف و رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سال96 شانس خود را جهت ریاست جمهوری امتحان کردند و با آقای روحانی و دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری مسابقه کردند. به صورت طبیعی هرکدام از کاندیداهای ریاست جمهوری دارای برنامه جهت مدیریت کشور هستند. در نتیجه حضور آقای قالیباف و رئیسی در مجمع تشخیص مصلحت نظام در جهت تقویت این نهاد بوده هست. توصیه مهم دیگری که در این زمینه قابل توجه است حفظ وحدت در بین نیروهای انقلاب اسلامی بوده است.

روحاني تحت‌فشار بوده، است و خواهد بود / محسن غرويان

مقام معظم رهبری در گزینش اعضای تازه مجمع نشان دادند که جهت ایشان بازنده و برنده انتخابات اهمیت ندارد، بلکه حفظ و وحدت نیروهای انقلاب از همه چیز مهم تر هست. در نتیجه حضور آقای قالیباف و رئیسی به عنوان بازندگان انتخابات می تواند وحدت بین نیروهای انقلاب را محکم تر از گذشته کند. با این همه، نباید از این توصیه غافل شد که مجمع تشخیص مصلحت نظام جایی جهت کارها جریانی و جناحی نیست و اگر کسی قصد داشته باشد رویکرد جناحی خود را به کلیت مجمع دیکته کند با تصویر العمل دیگر اعضای مجمع مواجه خواهد شد.

آقای روحانی کابینه دوازدهم را به مجلس معرفی کرده و مجلس در حال بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی ایشان هست. به نظر شما کابینه تازه موفق شده است نقاط ضعف کابینه گذشته را پوشش بدهد؟

کابینه دوازدهم در حالی تشکیل شده است که مطالبات مردم از آقای روحانی در چهار سال آینده نسبت به چهار سال گذشته تفاوت کرده هست. به نظر می رسد بااهمیت ترین مطالبه مردم از دولت آینده اصلاح اوضاع معیشتی هست. به همین علت نیز آقای روحانی تلاش کرده اند با عوض کردن بعضی وزرا و ازجمله وزیر اقتصاد، تیم اقتصادی خود را نیرومند تر از گذشته کنند. از سوی دیگر آقای روحانی تلاش کرده اند میانگین سنی کابینه را پایین تر بیاورند تا کابینه نسبت به گذشته جوان تر شود.

البته به نظر من سن نمی تواند ملاک مهمی جهت یک کابینه باشد و باید کارآمدی افراد را در سمت هایی که برعهده می گیرند مورد توجه قرار داد. ممکن است یک نفر که سن بیشتری دارد از نظر کارایی و توانمندی اوضاع بهتری از یک جوان داشته باشد و از تأثیرگذاری بیشتری برخوردار باشد. از سوی دیگر این اوضاع ممکن است جهت یک فرد جوان تر نیز وجود داشته باشد. بنده اعتقاد دارم تنها راه نجات کشور قرار گرفتن دانش در محوریت همه پرسشها هست. تا زمانی که کشور رویکرد دانش محوری به خود نگیرد نمی توان به پیشرفت و آینده امیدوار بود. از سوی دیگر یکی از انتقاداتی که به دولت آقای روحانی وارد است عدم استفاده پررنگ از زنان در کابینه بوده هست. به نظر می رسید با توجه به مطالبه جدی زنان در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین اظهاراتی که آقای روحانی راجع به نقش پررنگ زنان در تحولات اجتماعی و سیاسی کشور عزیزمان ایران عنوان می کردند زنان سهم موثری در کابینه آینده داشته باشند. با این همه، این اتفاق رخ نداد و آقای روحانی از وزیر زن در کابینه خود استفاده نکردند و تنها در معاونت از زنان استفاده کردند.

این در حالی است که به نظر می رسد در دولت آینده زنان در بخش های معاونت وزارتخانه ها و مدیریت های میانه دستگاه اجرایی کشور نقش پررنگ تری ایفا کنند. با این همه، حضور زنان در مناصب مهم دولتی می توانست به یک نماد نسبت به توجه به دغدغه های زنان جامعه تبدیل شود. به نظر من حضور زنان در مدیریت جامعه یک مساله فقهی است که باید علما راجع به آن اظهارنظر کنند. در فقه اسلامی جایگاه زنان و مردان جهت مدیریت جامعه در نظر گرفته شده است است و روایت هایی که علی رغم این مساله را مطرح می کنند جایگاه ضعیفی در بین علما دارند. در فقه اسلامی جایگاه مناسبی جهت زنان در نظر گرفته شده است هست. جهت مثال در بعضی پرسشها حقوقی که به پرسشها زنان مربوط می شود تنها شهادت زنان قابل قبول است و شهادت مردان مورد قبول نیست.

زنان در جامعه اسلامی می توانند در همه مناصب و حتی در قوه قضائیه به کار گرفته شوند. بنده در یک جلسه که خدمت آیت ا… هاشمی شاهرودی بودم در این باره از ایشان پرسش کردم. ایشان که مدت ها ریاست قوه قضائیه را برعهده داشتند در پاسخ به من عنوان کردند: «زنان مدت هاست در سیستم قضائی کشور حضور دارند. با این همه، این حضور تبلور بیرونی نداشته هست، ولی در داخل سیستم قضائی زنان زیادی در مسئولیت های گوناگون مشغول به کار هستند. آقای روحانی هم در جلسه دفاع از کابینه دوازدهم عنوان کردند میل به داشتند از وزیر زن در کابینه استفاده کنند که در نهایت موفق به این کار نشدند. این مساله نشان می دهد که آقای روحانی نیز مطالبات زنان جامعه را شنیده و نسبت به آن آگاهی دارد.

آیا آقای روحانی جهت گزینش اعضای کابینه تحت فشار بوده است؟

آقای روحانی تحت فشار بوده، است و خواهد بود و در این مساله هیچ شکی وجود ندارد. به نظر می رسد این مساله راجع به گزینش اعضای کابینه دوازدهم نیز وجود داشته و آقای روحانی نتوانسته به صورت فارغ البال افراد مورد نظر خود را جهت حضور در کابینه گزینش کند. به نظر من آقای روحانی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون تحت فشار بوده هست. با این همه، شکل و شیوه این فشارها در مقاطع متفاوت متفاوت بوده است.

برای مثال مخالفت ها با آقای روحانی در طول مبارزات انتخابات ریاست جمهوری به اوج خود رسیده بود و ما مشاهده می کردیم که جریان رقیب جهت شکست آقای روحانی از تمامی ابزارها و امکانات خود استفاده کرد. در مقطع رأی اعتماد مجلس به وزرای دولت یازدهم نیز که اکثریت مجلس نهم در اختیار اصولگرایان بود آقای روحانی نتوانستند برنامه های خود را به خوبی اجرایی کنند. شرایط به شکلی بود که بعضی از وزارتخانه ها مانند وزارت علوم تا مدت ها بدون وزیر باقی مانده بود و همه گزینه های پیشنهادی آقای روحانی با رأی مخالف نمایندگان مواجه می شد.

در طول چهار سال گذشته نیز این اوضاع وجود داشت و بعضی با تشکیل اتاق فکر در زمینه های متفاوت در مسیر دولت آقای روحانی کارشکنی می کردند. به نظر من فشارها به دولت آقای روحانی در چهار سال آینده نیز وجود خواهد داشت و مخالفان دست از کارشکنی برنخواهند داشت. با این همه، آقای روحانی باید در برابر این فشارها ایستادگی کند و اجازه ندهد رویکرد متعادل دولت در برابر فشارهای صورت گرفته متوقف شود یا اینکه با مسئله مواجه شود. دولت آقای روحانی باید جهت مقابله با مخالفان تیم رسانه ای خود را تقویت کند و از افرادی در این زمینه استفاده کند که توانایی اقناع افکار عمومی را در جهت دستاوردهای دولت و فشارهای مخالفان داشته باشند.

به نظر شما بااهمیت ترین نقاط ضعف کابینه پیشنهادی آقای روحانی جهت دولت دوازدهم چیست؟

به نظر من اظهارنظر دراین رابطه سریع است و باید ابتدا تصمیم مجلس را در این زمینه مشاهده کرد و سپس کارکرد وزرا را مورد بررسی قرار داد. با این همه، آقای روحانی از بعضی وزرا که در دولت یازدهم عملکرد موفقی داشته اند در دولت دوازدهم نیز استفاده کرده است که این مساله می تواند به انسجام کابینه کمک کند. از سوی دیگر، ایشان در بعضی زمینه ها که احساس می شد نیاز به عوض کردن وجود دارد افراد جدیدی را به عنوان وزیر معرفی کرده است که هنوز کارنامه آنها جهت مردم براق و مشخص نیست. به همین علت باید اجازه داد و مشاهده کرد که این افراد تازه در آینده چه عملکردی از خود نشان خواهند داد و سپس راجع به آنها قضاوت کرد.

به نظر می رسد آقای روحانی مانند کابینه یازدهم تلاش کرده در کابینه دوازدهم نیز از افراد معتدل، متعهد و متخصص استفاده کند و رویکرد اعتدالی دولت گذشته را ادامه دهد. آقای روحانی باید این توصیه را نیز در نظر داشته باشد که انتظار مردم از ایشان در چهار سال آینده زیاد کردن پیدا کرده است و مردم انتظار دارند دولت آینده به وعده هایی که به مردم داده است عمل کند. البته این مساله مستلزم همکاری همه نهادهای نظام با دولت آقای روحانی و همچنین حمایت مردم است که امیدواریم این مساله نیز محقق شود.

اخبار سیاسی – ارمان

واژه های کلیدی: سیاسی | اعضای کابینه | اخبار سیاسی و اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار